Ophogings­verzoeken

Meer financiële ruimte met een goed onderbouwd ophogingsverzoek

Wanneer je een contract hebt afgesloten, en daarin een omzetplafond is vastgesteld, verwacht de zorgverzekeraar dat de zorgproductie gelijkmatig over het jaar wordt verdeeld. Toch kunnen er gedurende het jaar redenen ontstaan waardoor het omzetplafond niet langer voldoende ruimte biedt. In zulke situaties kan er een onderbouwd verzoek voor een budgetophoging worden ingediend bij de zorgverzekeraar.

Ons team van specialisten staat voor je klaar om dit proces volledig te begeleiden. We dienen een gedegen en goed onderbouwd verzoek in dat we volledig met je hebben afgestemd. Dit verhoogt de kans op een succesvolle toekenning aanzienlijk.

Intake en analyse

Voorafgaand aan het indienen van het ophogingsverzoek voeren we altijd een intake en analyse uit. Tijdens deze intake bespreken we samen wat de unieke aspecten van jouw organisatie zijn. Ook analyseren we de cijfers om te achterhalen waarom het omzetplafond niet voldoende ruimte biedt. Deze informatie is van cruciaal belang om een sterk en overtuigend ophogingsverzoek in te dienen.

We zetten graag onze kennis en expertise in om er (hopelijk) voor te zorgen dat jouw organisatie de financiële ruimte krijgt om zorg te blijven leveren.


 

Ophogingsverzoeken proces

  • 1 | Intake en analyse

    In een eerste gesprek analyseren we samen jouw huidige situatie. We bespreken waarom het omzetplafond niet voldoende is en wat er nodig is om dit te verhogen.

  • 2 | Data- en cijferanalyse

    We voeren een grondige analyse uit van jouw financiële gegevens, zoals zorgproductie en omzet, om de noodzaak van een ophoging cijfermatig te onderbouwen.

  • 3 | Verzoek opstellen

    Op basis van het intakegesprek en de data-analyse stellen we een gedetailleerd en goed onderbouwd verzoek op voor budgetverhoging.

  • 4 | Onderlinge afstemming

    We bespreken het voorgestelde verzoek met jou en zorgen ervoor dat we op één lijn zitten over de inhoud en de argumentatie.

  • 5 | Indiening bij de zorgverzekeraar

    We dienen namens jou het ophogingsverzoek in bij de zorgverzekeraar.

  • 6 | Volgen van de beoordeling

    We houden nauw contact met de zorgverzekeraar en volgen het beoordelingstraject van jouw verzoek op de voet.

  • 7 | Resultaat en evaluatie

    Zodra het verzoek is beoordeeld, communiceren we het resultaat en bespreken we samen de volgende stappen, of dat nu een ophoging is of verdere actie (bijvoorbeeld bezwaar indienen).

Het schrijven en indienen van een ophogingsverzoek vergt een intensieve samenwerking met de zorgaanbieder. Het geeft veel voldoening als het ophogingsverzoek wordt gehonoreerd. In dat geval zijn wij vaak net zo blij als de zorgaanbieder zelf.

Sharona Visser Zorgverkoop adviseur

ONTDEK DE MOGELIJKHEDEN

Neem contact op

Heb je vragen? Neem contact met ons op!

Wij staan klaar om je te helpen. Of je nu meer wilt weten over onze diensten, een specifieke vraag hebt of gewoon wat advies nodig hebt, aarzel niet om contact met ons op te nemen. Ons team van experts staat voor je klaar!

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Je ontvangt van ons relevante nieuwsberichten m.b.t. zorgverkoop in de GGZ. Ook houden we je via deze nieuwsbrief op de hoogte van onze interactieve sessies, online meetings en workshops.

Ontdek meer over

Onze andere diensten