Onze drijfveren
Waarom wij dit doen?
Ovezo is ontstaan vanuit de intrinsieke motivatie dienstbaar te zijn aan de maatschappij en de mensen om ons heen. De geestelijke gezondheidszorg in Nederland staat onder toenemende druk door een aanzienlijke stijging van psychische aandoeningen. Jongeren ervaren steeds meer stress en prestatiedruk. Ouderen voelen zich eenzaam en steeds meer volwassenen hebben last van angst en depressie. Verschillende maatschappelijke problemen, zoals bestaansonzekerheid, woningnood, prestatiedruk en het maakbaarheidsideaal, dragen bij aan deze toename. Ondanks deze stijging zocht niet iedereen hulp voor mentale klachten.
Onze klanten zijn zowel vrijgevestigde professionals, groepspraktijken en instellingen in de GGZ. Wij ondersteunen deze voor de maatschappij essentiële doelgroep omdat wij daarmee ons hoofddoel kunnen bereiken.
Ons hoofddoel
Goede zorg beter toegankelijk maken voor meer mensen
Wij zijn de specialisten rondom contractering, zorginkoop en zorgverkoop in ZVW, WLZ en JW en WMO. Wij willen van betekenis zijn en waarde toevoegen aan de relatie tussen zorginkoop en zorgverkoop. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat als zorgaanbieder en zorginkoper wederzijds goede afspraken maken de cliënt daar altìjd beter van wordt.
Er zijn veel secundaire processen ontstaan die onze klanten afleiden van hun kerntaak. Onze initiatieven helpen bij uiteenlopende activiteiten die onderdeel (geworden) zijn van het dagelijkse werk van onze klanten. Dit zijn activiteiten die meestal voortkomen uit veranderende of nieuwe wet en regelgeving of vanuit een set aan eisen die door belangrijke stakeholders aan onze klanten worden gesteld. Dit resulteert aantoonbaar in een toename van secundaire processen en daardoor blijft er minder tijd over voor de kerntaken, de primaire processen.
Wij ondersteunen onze klanten bij een aantal van deze secundaire processen waardoor zij aangehaakt blijven en op een gezonde manier continuïteit kunnen bieden aan cliënten en medewerkers.
Een voorbeeld
Een onderdeel van onze inzet is het tijdig en goed onderbouwd aanvragen van een ophogingsverzoek voor onze klanten. Het gaat dan om ophoging van het eerder door de verzekeraar toegekend budget waarmee zorg geleverd kan worden door onze klanten aan de cliënten die een polis hebben afgesloten bij de betreffende verzekeraar.
Er zijn omstandigheden die aanleiding geven om het aanpassen van de eerder gemaakte afspraken over budgetplafonds ter sprake te brengen. Het tijdig signaleren van budgetoverschrijding en het nakomen van gemaakte afspraken gaat daar natuurlijk wel aan vooraf. Het is voor niemand goed om de put pas te dempen als het kalf al is verdronken. Daarom helpen wij met het bewaken, maken van goede prognoses en het signaleren. We stellen daarna eventueel een sterk onderbouwd ophogingsverzoek op wat ingediend wordt.
Uitdragen van de missie
Ons team kent en voelt de missie van Ovezo
De teamleden van Ovezo dragen onze missie uit. We hebben oprecht een fijn, professioneel en ook een gezellig team. Als we heel eerlijk zijn, dan zijn wij alleen niet heel goed in het vieren van successen. We zijn natuurlijk heel erg blij als we mooie resultaten boeken, maar dan gaan we vaak ook weer snel over tot de orde van de dag. Dat wij 1914 mensen in een jaar tijd de kans hebben kunnen bieden om geholpen te worden en van de wachtlijst af te raken is natuurlijk iets om trots op te zijn. Een stimulans om snel weer tot de orde van de dag over te gaan en te ontdekken wat we nog meer kunnen bereiken.
ONTDEK DE MOGELIJKHEDEN
Neem contact op
Heb je vragen? Neem contact met ons op!
Wij staan klaar om je te helpen. Of je nu meer wilt weten over onze diensten, een specifieke vraag hebt of gewoon wat advies nodig hebt, aarzel niet om contact met ons op te nemen. Ons team van experts staat voor je klaar!